24. oktobra 2024 smo organizirali zbor krajanov, na katerem smo obravnavali problematiko ceste Spodnji Hotič – Kandrše (R2-412) do Vač. Srečanja se je na naše povabilo udeležil tudi predstavnik Direkcije RS za infrastrukturo Miloš Dular. Na kratko lahko povzamemo enotno ugotovitev vseh udeležencev, da dotrajanost in nevarnost cestišča ogroža varnost vseh udeležencev v prometu, še posebej pešcev in šolarjev.
Prenova ceste šele v letih 2029 – 2031
Po uvodnih besedah predsednika KS Miloša Kimovca in župana Občine Litija Franca Rokavca, v katerih sta opozorila na nevzdržno stanje na cesti Sp. Hotič – Kandrše do Vač, je vodja sektorja za vzdrževanje, varstvo cest in prometno varnost na DRSI Miloš Dular povedal, da je prenova ceste Sp. Hotič – Kandrše do Vač sicer vključena v načrt državnih razvojnih programov v državnem proračunu, a izvedba projekta predvidena v letih 2029 – 2031. Celotna investicija ocenjena na 4,5 milijona evrov, v letih 2024 in 2025 pa naj bi se izvajali odkupi zemljišč.
Kot enega od razlogov, zakaj se izvedba projekta na tej cesti zamika, je navedel tudi kategorizacijo ceste, v skladu s katero se pri razporejanju sredstev postavljajo prioritetne izvedbe projektov. Ta cesta je namreč kategorizirana kot regionalna cesta II. reda, zato je županu omenil, da bi v prihodnje morda veljalo razmisliti o prekategorizaciji.
Sanacija najbolj kritičnih delov že v novembru?
Na zboru je g. Dular zagotovil, da bo projekt obnove in rekonstrukcije dolgoročno zagotovo izveden, bodo pa na DRSI izvedli kratkoročne ukrepe sanacije, ki bo pomagala zdržno premostiti nadaljnjih 5 let do začetka izvajanja projekta. Povedal je, da so v tednu pred zborom krajanov skupaj z koncesionarjem za vzdrževanje in tehničnim osebjem DRSI naredili ogled ceste. Na podlagi tega ogleda naj bi se po prvonovembrskih praznikih začela sanacija najbolj kritičnih delov:
-
- na tistih delih ceste, kjer so sedaj nasipi oz. bankine in je cesta preozka, se bo cesta na vsako stran razširila z asfaltnimi muldami,
- preplastili se bodo najbolj kritični deli ceste – krpanje (poudaril je, da to pomenil zamenjavo 25 cm debeline ceste, ki vključuje tudi material pod samim asfaltnim delom)
Če bi bilo treba, bodo razmislili tudi o ureditvi celotnih šestih kilometrih ceste.
Ukrepi za varnejšo šolsko pot že v pripravi
V kontekstu varnosti udeležencev prometa, predvsem učencev POŠ Vače, je povedal, da so v sektorju že junija 2024 naročilo izdelavo ukrepov na območju šolskih poti. Poskrbeli bodo za ustrezna opozorila in oznake za šolsko pot in za pešce, ki znotraj naselja uporabljajo to državno cesto.
Predstavnik PGD Vače je opozoril na težave pri intervencijskih vožnjah, ki jih imajo zaradi uničenega cestišča in slabega vzdrževanja. Prebrani sta bili tudi izjavi PP Litija in POŠ Vače, kjer so izpostavili predvsem varnostni vidik, saj po državni cesti poteka šolska pot. Predstavnik DRSI Dular je zagotovil, da se ukrepi za izboljšanje varnosti na šolski poti pripravljajo in bodo izvedeni v kratkem.
Krajani: Obvoz čez Vače ni sprejemljiv
V nadaljevanju so krajani, prisotni na zboru, opozorili na problematiko obvoza čez Vače za osebna vozila v času popolnih zapor ceste Zagorje – Litija. Poudarili so, da povečanje prometa dodatno ogroža udeležence cestnega prometa, še posebej pešce v naselju. Med njimi prevladujejo otroci na poti v šolo, saj je državna cesta njihova edina možna šolska pot. Povečanje prometa dodatna uničuje že tako dotrajano cesto, še posebej, ker se obvoz – kljub prepovedi – uporablja tudi za tovorni promet: eden od krajanov je opozoril na posedanja mostu, ki ima omejeno nosilnost, spet drugi pa na neustrezno postavljene table za oznako obvoza v Sp. Hotiču, ki dodatno poslabšujejo preglednost križišča.
Krajani so izrazili zahtevo, da se obvoz v času popolnih zapor ceste Zagorje – Litija prestavi, še posebej ob dejstvu, da se končanje del na tej cesti zamika na konec leta 2025.
Veliko kritik je bilo usmerjenih v koncesionarja CGP Novo mesto, ki poškodb ne sanira sproti oz. – kot je opozoril predsednik KS Miloš Kimovec – del ne izvede kvalitetno. Krajani so tudi predlagali, naj DRSI uveljavlja garancije na izvedbo del. Krajani, predsednik KS Kimovec in župan Rokavec so opozorili tudi, da bi bilo treba za zasutje bankin uporabljati material iz bližnjega kamnoloma v Zapodju, saj da je bolj primeren.
Na vprašanje predsednika KS in nekaterih krajanov, kako lahko v prihodnje zagotovimo, da se vzdrževanje izboljša, je predstavnik DRSI dejal, naj opozorila glede slabega izvajanja vzdrževanja posredujejo neposredno njemu oz. v njegov sektor.